Reprodukcje obrazów olejnych Turnera

Filtruj według

Rama

Rama

Wysokość

Wysokość

Szerokość

Szerokość

Joseph Mallord William Turner

Joseph Mallord William Turner - lub po prostu JMW Turner - urodził się w kwietniu 1775 roku w Londynie w Anglii, chociaż jego rzeczywista data urodzenia nie jest pewna. Miał młodszą siostrę Mary Ann, która niestety zmarła w wieku pięciu lat. Jego ojciec, William Turner, był producentem peruk i fryzjerem. Z powodu problemów ze zdrowiem psychicznym matki młody Turner został wysłany do krewnych w zachodnim Londynie. Z czasem Turner stał się najbardziej znanym i odnoszącym sukcesy brytyjskim artystą wszechczasów dzięki swoim zapierającym dech w piersiach romantycznym pejzażom i pracy z materiałami takimi jak akwarela, malarstwo olejne i grafika. W wieku zaledwie czternastu lat, w 1788 r., Został rysownikiem pod kierunkiem architekta, wpływając na jego twórczość przez całą swoją karierę, ponieważ włączał konstrukcje architektoniczne do wielu swoich pejzaży. Rok później, Turner wstąpił do Royal Academy of Arts w Somerset House, gdzie przyjęli klasyczne podejście do sztuki. Prezydent Akademii Sir Joshua Reynolds bronił hierarchii tematów, do których podejmują się artyści w swoich obrazach. Za najszlachetniejsze uważał dzieła związane z tematyką biblijną, mitologią, wydarzeniami historycznymi i literaturą. Potem przyszedł czas na obrazy rodzajowe, czyli sprawy życia codziennego, które najczęściej rodziły cnotliwy sentyment. Wreszcie w najniższej kategorii znalazły się martwe natury, portrety i krajobrazy. Misją Turnera stało się przeniesienie malarstwa pejzażowego do kategorii malarstwa historycznego przy użyciu tej samej siły ekspresji i złożoności. Praca z akwarelami doskonale pasowała do jego podróży, ponieważ podróżował po Europie w poszukiwaniu różnych krajobrazów, rytuał rozpoczął się w 1791 roku. Turner zajął się malarstwem olejnym w połowie lat 90-tych XVII wieku i inspirował się morskimi pejzażami holenderskich malarzy XVII wieku. Brytyjski artysta był również pod wpływem dwóch francuskich malarzy: Nicolasa Poussina i Claude'a Lorrain'a - którzy włączyli tematy historyczne i mitologiczne do swoich wspaniałych krajobrazów, coś, co Turner również uwzględniał w swoich pracach. Najważniejszym tematem Turnera stało się „wzniosłe”, co w jego rozumieniu oznaczało wszechogarniającą obecność przyrody i znikomość ludzkości. Artysta podróżował do miejsc z nieokiełznanym naturalnym otoczeniem w sercu Szwajcarii i przedstawiał niezwykle wpływowe widoki wraz z motywami biblijnymi, takimi jak plaga Egiptu. W 1819 roku, po burzliwym okresie w historii Wielkiej Brytanii, Turner w końcu dotarł do wymarzonej lokalizacji, którą znał tylko z obrazów Lorrain, we Włoszech. W Pielgrzymce Dziecka Harolda brytyjski malarz przedstawia wyidealizowany obraz włoskiego krajobrazu oparty na poemacie romantycznym - jako sposób na nawiązanie kontaktu z intelektualistami tamtych czasów. JMW Turner został opisany jako porywczy i niezręczny człowiek. Miał silny akcent, ponieważ pochodził z klasy robotniczej i często mylił swoich uczniów, którym ciężko było zrozumieć, co mówi. Zmarł w grudniu 1851 roku w Chelsea w Londynie jako jeden z najbogatszych i najbardziej znanych brytyjskich malarzy, pozostawiając swoją fortunę przyjaciołom, rodzinie i organizacji charytatywnej. Naród otrzymał wiele obrazów i na jego prośbę został pochowany obok sir Joshuy Reynoldsa

Joseph Mallord William Turner

Aktywne filtry