Reprodukcje obrazów olejnych Rembrandta

Filtruj według

Rama

Rama

Wysokość

Wysokość

Szerokość

Szerokość

Rembrandt Van Rijn

Rembrandt Harmenszoon Van Rijn, najbardziej znany jako Rembrandt, był jednym z najbardziej urzekających artystów barokowych holenderskiego złotego wieku XVIII wieku. Urodził się w Holandii w lipcu 1606 roku. Artysta odcisnął swoje piętno na ruchu nowatorskim wykorzystaniem światła i cienia. Stał się najbardziej znany ze swoich autoportretów - nawet przypadkowo umieszczając się w wielu biblijnych dziełach sztuki. Rembrandt był mistrzem zarówno w malowaniu, jak i wytrawianiu, technice drukarskiej polegającej na grawerowaniu metalu. W tamtym czasie poglądy akademickie na grafikę nie były tak wysokie, jak malarstwo olejne, a akwaforta była postrzegana jako sztuka drugorzędna bez większej wartości, ale Rembrandt wykorzystał to na swoją korzyść. Malarz zawarł w rycinach esencję swojego barokowego stylu, udostępnianie jego sztuki na całym świecie w mniejszych odbitkach - znacznie łatwiejszych w transporcie i szybszych do wykonania kopii niż malarstwo olejne. Jako młody człowiek Rembrandt był oddany szkole łacińskiej, a także studiował biblijne. W wieku czternastu lat został zarejestrowany na Uniwersytecie w Leiden, ale zdecydował się odejść, aby pogłębić swoją wiedzę o sztuce i malarstwie. W 1620 roku rozpoczął naukę podstawowych umiejętności artystycznych u swojego mentora Jacka Isaaksza Swanenburgha - artysty znanego z mrocznych, piekielnych scen świata podziemnego. Później w karierze Rembrandta pokazał swój wpływ na podejście Swanenburgha do przedstawiania ognia odbijającego światło. Rembrandt studiował również pod kierunkiem Pietera Lastmana, historycznego malarza z Amsterdamu, który zajmował się głównie tematami biblijnymi, tworząc narracje w pięknie skomplikowanych klimatach. Około 1625 r. artysta wraz z Janem Lievensem otworzył pracownię w Leiden, w której wykonywał swoje prace, a także przyjmował uczniów. Prace Rembrandta w tym czasie odzwierciedlały wpływ jego byłego mistrza Lastmana i często dekonstruowały jego obrazy, przegrupowywały i składały się na nowo w nowe dzieło sztuki - technikę, której nauczył swoich uczniów. W tym okresie artysta skupił się na bogatych detalach na małych płótnach opowiadających historie, głównie biblijne. Rembrandt zakończył swoją pierwszą akwafortę w 1626 r., Co przysporzyło mu międzynarodowej sławy, ponieważ zastosował do tej techniki ten sam poziom doskonałości, jaki osiągnął w swoich obrazach olejnych. Pod koniec lat dwudziestych XVII wieku był zaangażowany w innowacyjne wykorzystanie dramatycznego oświetlenia - tworzenia postaci wyłaniających się z cienia. W 1631 roku Rembrandt przeniósł się do Amsterdamu po związaniu się z przedsiębiorcą, który był zainteresowany jego pracą. W ciągu następnych pięciu lat życia w Holandii malarz tworzył głównie wielkoformatowe sceny z mitologii greckiej lub tematów biblijnych, a także portrety na zamówienie - wszystko z dramatycznym użyciem światła i ciemności. Straż nocna to jedno z najbardziej pamiętnych dzieł Rembrandta - obraz na zamówienie o ogromnych proporcjach ukończony w 1642 roku. Dzieło to jest pięknym przykładem tego, jak artysta potrafił przekształcić prosty wojskowy portret na zamówienie w alegoryczne arcydzieło pełne szczegółów. W okresie następującym po tym utworze nastąpił upadek kariery i produkcji Rembrandta, choć przyczyny nie są do dziś jasne. a także portrety na zamówienie - wszystko z jego dramatycznym użyciem światła i ciemności. Straż nocna to jedno z najbardziej pamiętnych dzieł Rembrandta - obraz na zlecenie o ogromnych proporcjach ukończony w 1642 roku. Dzieło to jest pięknym przykładem tego, jak artysta był w stanie przekształcić prosty wojskowy portret na zamówienie w alegoryczne arcydzieło pełne szczegółów. W okresie następującym po tym utworze nastąpił upadek kariery i produkcji Rembrandta, choć przyczyny nie są do dziś jasne. a także portrety na zamówienie - wszystko z jego dramatycznym użyciem światła i ciemności. Straż nocna to jedno z najbardziej pamiętnych dzieł Rembrandta - obraz na zamówienie o ogromnych proporcjach ukończony w 1642 roku. Dzieło to jest pięknym przykładem tego, jak artysta potrafił przekształcić prosty wojskowy portret na zamówienie w alegoryczne arcydzieło pełne szczegółów. W okresie następującym po tym utworze nastąpił upadek kariery i produkcji Rembrandta, choć przyczyny nie są do dziś jasne.

Rembrandt Van Rijn

Aktywne filtry