Brytyjski artysta neoklasyczny John William Godward urodził się w dzielnicy Wimbledon w południowo-zachodnim Londynie, a dokładniej w Wilton Grove, w sierpniu 1961 roku. Wychowywał się w katolickiej rodzinie z czwórką więcej rodzeństwa - Godward był najstarszym - jego rodzice prezentowali tyranię. zachowanie, które wpłynęło na niego przez całe życie. Godward rozpoczął pracę w firmie ubezpieczeniowej swojego ojca, co było dochodową ścieżką kariery, ale zamiast tego zdecydował się studiować architekturę u Williama Hoffa Wontnera, którego syn został malarzem i dobrym przyjacielem Godward. Podobnie jak mistrz Frederic Leighton, Godward był artystą wiktoriańskiego neoklasycyzmu - co oznacza, że malował wyidealizowane tematy starożytnej Grecji. Również pod względem estetycznym obrazy Godwarda przypominają arcydzieła Sir Lawrence'a Alma-Tadema. Obaj artyści z przyjemnością przedstawiali realistyczne tekstury marmuru w otoczeniu klasycznej architektury. Alma-Tadena i Godward namalowali dzieło sztuki pod tym samym tytułem In The Tepidarium, którego motywem przewodnim jest większość produkcji Godward; uwodzicielskie i potężne kobiety w środowisku starożytnej Grecji. Brytyjski artysta interesował się szczegółami i potrafił przedstawić skomplikowane szczegóły za pomocą oleju na płótnie, ożywiając tkaniny, marmur i fakturę skóry. Jako część neoklasycyzmu, ruchu wysoce akademickiego, sztuka Godwarda opierała się na badaniach historycznych, dążąc do jak największej dokładności. Artysta namalował szczegółowe tła architektoniczne i ubrania, aby zapewnić autentyczność sceny. Był chwalony przez Akademię Królewską, którą zadebiutował na wystawie w 1887 roku i pokazywał dalej do 1905 roku. Godward został także członkiem prestiżowego Royal Society of British Artists w 1889 roku, a jego popularność wzrosła. Brytyjski malarz stał się również szeroko znany po tym, jak Thomas McLean, marszand, wykonał drukowane wersje niektórych swoich prac, co oznacza, że jego sztuka stała się bardziej dostępna dla publiczności. W 1899 roku Godward otrzymał swój pierwszy obraz zaakceptowany w Salonie Paryskim. Na przełomie wieków, ku przychylności Godwarda, w świecie sztuki nastąpiło odrodzenie klasycznych zainteresowań. W 1913 roku wziął udział w Międzynarodowej Wystawie w Rzymie z obrazem olejnym Belweder i zdobył złoty medal za swoje arcydzieło. Widzowie często mylą Godwarda z prerafaelitą ze względu na jego główny temat - piękne i wyidealizowane wiktoriańskie kobiety pomalowane w żywych paletach kolorów, ale neoklasycy skupili się bardziej na starożytnych cywilizacjach, a nie na tematach arturiańskich. W 1912 roku Godward przeniósł się do Włoch i do tego czasu nie utrzymywał już kontaktu z rodziną. W wieku 61 lat artysta popełnił samobójstwo rok po powrocie do Anglii. Godward został pochowany w zachodnim Londynie, na cmentarzu Brompton w 1922 roku. Jego rodzina, która nigdy nie akceptowała jego życiowych wyborów, zniszczyła jego zdjęcia i list samobójczy.