Martin Johnson Heade Reprodukcje obrazów olejnych

Filtruj według

Rama

Rama

Wysokość

Wysokość

Szerokość

Szerokość

Martin Johnson Heade

Martin Johnson Heade urodził się w Pensylwanii w sierpniu 1819 roku. Pochodził z małej społeczności w hrabstwie Bucks, nad rzeką Delaware, w wiosce Lumberville, ale przez całą swoją karierę był przeznaczony do większych amerykańskich miast, a także egzotycznych tropikalnych miejsc. . Jego rodzina była właścicielem głównego handlu w wiosce do połowy 1850 roku i pierwotnie nosiła imię Heed. W wieku dwudziestu lat Heade uczył się malarstwa pod okiem Edwarda Hicksa, artysty ludowego, i najprawdopodobniej również u swojego kuzyna Thomasa Hicksa. Zaczął przedstawiać głównie portrety w latach czterdziestych XIX wieku, motyw, który ostatecznie pozostawił. Po spędzeniu kilku lat za granicą w Rzymie, Heade zaczął wystawiać swoje prace w prestiżowych galeriach, takich jak Pennsylvania Academy of Fine Arts i National Academy of Design w Nowym Jorku - miejscu, w którym ostatecznie osiadł w 1859 roku. około dekady po tym, jak zaczął często wystawiać swoją sztukę. W tym okresie Heade zaprzyjaźniła się z wieloma artystami z Hudson River School, którzy zainspirowali go do malarstwa pejzażowego. Nawiązał profesjonalne więzi z takimi malarzami jak Sanford Gifford, Albert Bierstadt i Frederic Edwin Church - który również został jego bliskim przyjacielem. Jego zainteresowanie krajobrazami było już wzbudzone, zanim przeniósł się do Wielkiego Jabłka. W 1857 roku poznał Benjamina Champneya i Johna Fredericka Kensetta, dwóch wybitnych malarzy z New Hampshire, a dokładniej z Białych Gór. Przyjaźń Churcha była dla Heade ważna nie tylko na poziomie osobistym, ale także artystycznym. Znaczący wpływ na Heade wywarł obraz Churcha z 1859 r., Zatytułowany Serce Andów, który zainspirował go do pójścia dalej z motywem tropikalnym. Podróżował do egzotycznych lasów deszczowych Brazylii w 1863 i 1864 roku, dokumentując niesamowitą przyrodę w serii szkiców i studiów. Heade był zahipnotyzowany brazylijską fauną i florą, takimi jak kolorowe, delikatne kwiaty i tropikalne ptaki, zwłaszcza kolibry. Malarz kontynuował eksplorację tropikalnych miejsc, aby romantycznie przedstawiać swoje dzieła sztuki, takie jak Nikaragua w 1866 roku, a także Kolumbia, Jamajka i Panama cztery lata później. Heade rzeczywiście był inspirowany przez romantyków swoich czasów, ale stanowił oddzielenie od tych artystów. To samo dotyczy jego stosunku do Hudson River School, ponieważ wolał przedstawiać sceny z mniejszą wielkością, takie jak pływowe bagna wybrzeża Nowej Anglii. Ostatecznie jego najbardziej znanymi dziełami stały się pejzaże ze słonych bagien. Pod koniec kariery Heade mieszkał w St. Augustin, Floryda z żoną - gdzie przeprowadził się w 1883 roku i nadal żył i tworzył swoją sztukę aż do śmierci. W tym okresie lubił malować martwe kompozycje z delikatnych kwiatów na gładkim aksamicie - motyw, którym artysta interesował się już od kilkudziesięciu lat. Znaczenie prac Heade'a stało się znane naukowcom i publiczności w latach czterdziestych XX wieku i okazało się, że stworzył obszerny zbiór prac, wyprzedzając każdego innego amerykańskiego artystę XIX wieku. Heade zmarł we wrześniu 1904 roku. Znaczenie prac Heade'a stało się znane naukowcom i opinii publicznej w latach czterdziestych XX wieku i stwierdzono, że stworzył obszerny zbiór prac, wyprzedzając każdego innego amerykańskiego artystę XIX wieku. Heade zmarł we wrześniu 1904 roku. Znaczenie prac Heade'a stało się znane naukowcom i opinii publicznej w latach czterdziestych XX wieku i stwierdzono, że stworzył obszerny zbiór prac, wyprzedzając każdego innego amerykańskiego artystę XIX wieku. Heade zmarł we wrześniu 1904 roku.

Martin Johnson Heade

Aktywne filtry